måndag 26 juni 2017

Mot Höganäs

Sjösättningsdags närmar sig, för en gångs skull tänkte jag att Pianotransporten skulle ske på ett ganska lagligt sätt. Ingen bogsering efter bil alltså, Hans K kom med sin traktor.
3 bar ska det vara.
 Leif A har inte kvar sin kranbil, enda vettiga alternativet är sjösättning hos HBS i Höganäs. Med hjälp av den kran som finns kvar från tiden då Norlin 41 byggdes där. Kranen skänktes till Höganäs kommun när varvet las ner och arrenderas nu av HBS.
Höganäsvägen på väg ut från Viken
Bruksgatan
Svänger in på Strandgatan
Höganäs hamn. På plats redo för sjösättning tisdag 8:30. Då ska
kulingen ha lagt sig!
Först tänkte jag inte bry mig om bottenfinish, rollad VC17 blir ganska bra, lite kladd och ojämn yta fanns på köl och roder. Men Dan E vill köra fartprov med sin Dominant 95 Gråben mot Piano. Då kan jag inte slösegla och inte heller bjuder jag på dålig fart pga ineffektivt roder och köl. Fram med Mirkamaskinen och våtslipning med först Autonet 400 och sen Abralon 1000. Det fick räcka med roder och köl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar