tisdag 1 januari 2013

Född På Nytt


En bild dök upp i min mailbox, på en båt jag såg senast på Mysingen 1983.


Bilden visar en pånyttfödd S/Y Piano, som seglar i Visby hamn den 11te september 2012 efter en genomgripande renovering utförd av Roffe Plåt Erixon i Katthammarsvik på Gotland. Ursprungligen ritad för att mäta mellan kvart och halvton i IOR, byggd på Karlsro båtvarv utanför Norrtälje 1973. Låg till salu i Norrtälje hösten 2010, med alla basade spant spräckta och gisten sittbrunn. Köptes till Gotland och har nu nya spant och inre förstärkningar. Johan Larsvall och jag tog fram båten 1974, hela historien finns här. Tack Allan för bilden!

2 kommentarer:

  1. Måste vara en go känsla när något man skapat får leva vidare och uppskattas..

    SvaraRadera
  2. Dessutom är jag riktigt stolt över att någon (som jag inte alls vet vem det är - hör gärna av dig om du läser detta) ville satsa pengarna! Och dessutom döpa båten till S/Y Piano! Namnet Piano på min nuvarande båt har sitt ursprung i filmen "PIanot" från 1993. Ska försöka planera in en segling till Visby! Det har blivit flera nostalgiinlägg på bloggen nu i jul/nyårshelgen.

    SvaraRadera